פיתוח תוכנה ובניית אתרים תוכנה לעסקים






פיתוח תוכנה ובניית אתרי אינטרנט
תוכנות לעסקים פיתוח תוכנה ובניית אתרים
התחברות לקוחות
כניסת לקוחות

 
 
כניסת לקוחות

  שכחת את הסיסמה?
תוכנות לדוגמא

שלבי בניית אתר

איפיון ואיסוף חומרים
 
בשלב הראשון נעשה איפיון העסק והדרישות מהאתר. מבצעים איסוף חומרים עבור תוכן האתר ועבור גלריית תמונות.


כתיבת הקוד
 
לאחר אישור הסקיצה מתחיל תהליך כתיבת הקוד, כאשר לאחר סיום כל דף הוא נבדק ונשלח לאישור הלקוח.
יצירת קשר מידע על תוכנה 052-663-5054
PC GROUP
בניית אתרים   ניתן ליצור קשר בטלפון בין השעות 19:00 - 8:00
מעבר לשעות הנ"ל ניתן ליצור קשר דרך האתר

  טופס יצירת קשר dot   כתובת מייל dot   קבל הצעת מחיר dot
מחשבמידע על תוכנה

מידע על תוכנה תהליך בניית אתר

 

למה לבחור בנו בעלי עסקים רבים שואלים "איך לבנות אתר אינטרנט?" יש כאלו הרוצים לעשות זאת בעצמם ושואלים "איך לבנות אתר אינטרנט לבד?" או "איך לבנות אתר אינטרנט בחינם?" בדף זה נכלול תיאור של בניית אתר אינטרנט, נציין חלק מהאפשרויות כיצד לבנות אתר אינטרנט לבד או לבנות אתר אינטרנט בחינם ונסביר את החשיבות של בניית אתר אינטרנט בצורה מקצועית ולמה לא כדאי לעשות זאת בחינם או לבד עבור מי שמעוניין באתר שיראה מקצועי.

אבל קודם כל נציין בקצרה מהו תהליך בניית אתר אינטרנט

בניית אתר היא תהליך הנעשה בצורה מסודרת של מעבר משלב אחר שלב. לאחר השלב הסופי שהאתר כבר באוויר ייתכן ויתעורר צורך (עקב פניה של לקוחות או עקב שינוי החלטה הנעשה מהחברה שעבורה נבנה האתר ואז יש צורך לחזור על חלק או על כל השלבים).

מידע על תוכנה מידע על תוכנה



שלבי בניית האתר

מידע על תוכנה שלב ראשון - איפיון

כמו השרטוט שהאדריכל משרטט לפני שהוא מציע לכם את העיצוב כך חשוב לעשות סקיצה (איפיון) של האתר שהולך להיוולד.
כמו כל דבר שרוצים לעשות באופן מוצלח, יש להקדים תכנון והצבת מטרות ויעדים, הן בנוגע לטווח הקרוב והן בנוגע לפיתוח והרחבות שעשויות להיות נדרשות בעתיד כאשר האתר יתפתח.
דבר ראשון יש להגדיר בפירוש מה הצורך העיקרי שבשבילו נבנה האתר? "מה התכלית של כל זה"? בשביל מה בכלל הלקוח מעוניין באתר, מה הוא מצפה להרוויח מזה שיהיה לו אתר, לדוגמא האם האתר הולך לשמש רק כ"כרטיס ביקור" או שזהו אתר שמטרתו למשוך לקוחות חדשים לעסק, או לשמש רק כאתר מכירות שדרכו יוכלו לבצע רכישות בצורה מקוונת.
יש לאפיין מהו סוג האתר האם זהו אתר מידע, אתר חדשות, אתר עבור מוצר או חברה, או אתר שיפנה לאתרים אחרים לכל אחד מסוגי האתרים האלו ישנו מיקוד שונה.
השלב הראשוני של האפיון הוא בשפה יומיומית פשוטה מול הלקוח ולא נדרש ידע במושגים מורכבים עבורו
לאחר מכן נעשה איפיון התיכנות והעיצוב, איפיון התיכנות מיועד עבור המתכנת והוא בעיקר הגדרות הפונקציות וה"מנגנונים" שמאחורי הקלעים באתר ואיך הם יתקשרו אחד מול השני.
איפיון הממשק הגרפי קשור לשלב העיצוב שיתואר בהמשך
בשלב זה גם בדרך כלל יוחלט מהו שם הדומיין של האתר החדש, שזוהי הכתובת שדרכה ניתן להגיע לאתר, רצוי לחשוב על שם דומיין קצר למדי והכי חשוב - קליט. יש לבדוק שהדומיין אכן פנוי.
עבור אתרים ישראליים מומלץ לבחור דומיין עם סיומת CO.IL ואילו עבור אתרים בינלאומיים סיומת .COM
דומיינים בעברית זהו טרנד חדש יחסית שלא כ"כ נתפס חזק בשוק, אפשר לקנות דומיין נוסף עם שם עברי שיפנה (REDIRECT) לדומיין בעל השם הלועזי.

מידע על תוכנה שלב שני - קניית הדומיין

יש לקנות את הדומיין מוקדם ככל האפשר מחשש שמישהו אחר יקדים אותכם ואז כבר לא תוכלו לקנות דומיין בעל השם שרציתם (בעיקרון תוכלו לקנות את אותו דומיין ממי שכבר קנה אותו, אבל אז אתם נתונים לסחיטות של אותו קונה ראשוני. דרך אגב זו אחת הדרכים לעשות כסף באינטרנט - לקנות שם דומיין שיכול להיות מבוקש בעתיד ולמכור אותו בהון עתק יותר מאוחר.

עלות קניית דומיין לשנה היא כלל לא יקרה. עלות דומיין ישראלי היא כ20$ לשנה ועלות דומיין בינלאומי היא כ15$ לשנה. ניתן לרכוש דומיין מראש לשנתיים. ישנם המעריכים כי קניית דומיין לשנתיים מראש עדיפה מהיבט קידום האתרים שכן מנועי חיפוש מסויימים נותנים עדיפות לדומיין שנרכש לשנתיים מראש ותאריך התפוגה שלו רחוק.
לאחר הזמן שבו יפוג הדומיין תצטרכו לרכוש אותו מחדש (בהנחה שמישהו אחר לא עשה זאת בינתיים) ולכן אין לחכות לרגע האחרון אלא יש לחדש את הדומיין כל שנה לפני תאריך התפוגה.

למרות שבאופן תאורטי ניתן להקים אתר מבלי לרכוש דומיין, ולהשתמש למשל ב SUBDOMAIN של דומיין קיים, מאוד לא מומלץ לבחור אפשרות כזו כי עבור כל גולש שיש לו קצת מושג אתר בלי דומיין משלו מדיף ריח רע של חוסר מקצועיות. לכן אין לוותר על התהליך של רכישת הדומיין.

מידע על תוכנה שלב שלישי - איסוף תוכן

ישנם מספר אפשרויות כיצד לבצע איסוף תוכן ומידע שיוצג באתר. ישנם אתרים מסויימים ששלב זה יהיה פחות קריטי עבורם מכיוון שאינם מיועדים לספק כמויות רבות של מידע, אלא רק לשמש כאתר תדמית בסיסי שיהווה כעין "כרטיס ביקור" מתקדם ולא מעבר לזה.
לקוחות יכולים להעדיף לספק בעצמם את כל התוכן שיוצג באתר או לבקש מהחברה שירות של כתיבת תוכן ברשת
לאחר שרוב התוכן כבר נאסף ניתן להעביר למעצב את המידע שנאסף כדי שידע כיצד לבנות ממשק מתאים.

מידע על תוכנה שלב רביעי - העיצוב

אין צורך להאריך בחשיבות העיצוב בשביל לתת חווית משתמש מקסימלית, אחרי הכל הדבר הראשון שהמשתמש יראה ואיתו הוא יבוא במגע כל הזמן הוא עיצוב האתר
בנוסף לזה, עיצוב ראוי יגרום לתחושה שמדובר פה באתר מקצועי ולא בעוד אתר חובבני כמו אותם אתרים שצצים מדי יום כמו פטריות רעילות אחרי הגשם.
כאן ניצבות בפני הלקוח שתי אפשרויות - שימוש בתבניות מוכנות מראש, הידועות בכינויים הידוע לשימצה "Templates" או לשלם למעצב מקצועי. החיסרון הגדול בשימוש באותם תבניות מוכנות מראש היא שהאתר שלכם לא ייראה יחודי. הוא יראה כמו כל שאר אותם אתרים זולים שהשתמשו באותם תבניות מוכנות מראש.
לכן לפעמים עדיף להסתפק בעיצוב פשוט וסולידי שמחירו אינו גבוה מאשר להשתמש בתבניות "מפוארות" ולאבד את הייחודיות.
בנוסף ייתכן מאוד שתרצו שהעיצוב יתאים לתוכן האתר, כלומר שהנושא של העיצוב יהיה בהתאם לעסק או לחברה שעבורה נבנה האתר ועבור זה יש צורך בעיצוב מותאם אישית.

חלק מהותי מהעיצוב הוא יצירת ממשק משתמש המשלב נוחות ופשטות מצד אחד ומאידך כולל בתוכו טכנלוגיות מתקדמות כמו למשל שימוש ב Jquery ובתוספים הנלווים אליו

הלקוח יקבל סקיצה של עיצוב האתר לפני תהליך בניית העיצוב עצמו, רק לאחר נתינת אישור מהלקוח על הסקיצה יתחיל העיצוב עצמו.

מידע על תוכנה שלב חמישי - הפיתוח

ישנם תוכנות רבות ליצירת קוד בצורה אוטומטית מתוך ממשק. ישנם תוכנות נפוצות כמו ג'ומלה, וורדפרס ועוד.
אבל לאמיתו של דבר מתכנת אמיתי לא משתמש בממשקים האלו אלא כותב את הקוד בצורה ידנית ובכך מרוויח שליטה ויעילות מקסמילית שלא ניתן להגיע אליהם כשהקוד מגיע "מוכן מראש".
גם המתכנתים שכן בוחרים להשתמש בג'ומלה ודומיהם כותבים חלקים נכבדים מהקוד "בידים חשופות" שורת קוד אחר שורת קוד מכיוון שאחרי הכל כל הממשקים הנ"ל נותנים פתרונות כללים אבל כשצריך התאמה אישית עבור אתר מסויים מתעורר הצורך לכתוב את הקוד ידנית.
המתכנת נצמד לעיצוב שמעצב האתר סיפק לו בשלב הקודם וכותב את הקוד הן עבור הממשק הגרפי של האתר והן עבור הפונקציות השונות של האתר בהתאם להנחיות שקיבל בעיצוב

מידע על תוכנה שלב שישי - בדיקות

לאחר מכן המתכנת עורך בדיקה של תקינות דפי האתר, קודם כל כל רכיב בנפרד, יש לוודא שהרכיב מבצע את פעולתו בצורה שוטפת ולוודא שאין באגים שצצים במצבי קצה, אח"כ נעשית בדיקה מקיפה שכל רכיבי האתר השונים מתקשרים כראוי אחד עם השני.
.ישנו נושא חשוב נוסף הנקרא "תאימות דפדפנים" - המתכנת מוודא שהאתר אכן עובד בצורה תקינה בכל סוגי הדפדפנים הנפוצים חמשת הדפדפנים הנפוצים ביותר הינם Internet Exploer, Google Chrome, Firefox, Opera, Safari כמו כן בסוגי רזולוציות שונות.
יש לוודא שמני הטעינה של דפי האתר הם סבירים ולא נעשו שימוש בתיכנות או בעיצוב מכביד ביותר שיגרום לזמני טעינה ארוכים.
בין השאר המתכנת מוודא שהאתר עונה על הדרישות שהיו בשלב האיפיון ובשלב העיצוב
שלב הבדיקה חיוני מכיוון שלאחר שהאתר עולה לאוויר הטעויות שמתגלות עשויות לגרום לנזקים יותר כבדים ולכן חשוב לגלות פוטנציאל לבעיות ככל הניתן כבר בשלב מוקדם

מידע על תוכנה שלב שביעי - רכישת חבילת איחסון

האתר שלכם צריך להיות מאוחסן על שרת כלשהו, אמנם תאורטית אתם יכולים לאחסן אותו על המחשב שיש לכם במחסן במרתף ולהשאיר אותו דלוק 24 שעות, אבל מאוד לא מומלץ. האפשרות הטובה ביותר היא לאחסן בחברה המתמחה באיחסון אשר השרתים שלה בנויים במיוחד למטרות אחסון ומספקת הגנות אבטחה חיוניות. עלות אחסון לחודש בחברות רשמיות בארץ היא בעזור ה 40₪ לחודש לאתרים קטנים עד בינונים. ניתן גם לאחסן בחוץ לארץ בעלות נמוכה יותר, אבל ישנם מספר חסרונות באיחסון בחו"ל כגון זמן עליית האתר בארץ יהיה יותר איטי (לפחות בכמה milliseconds טובות), התמיכה היא מצוות שנמצא בחו"ל וגם מבחינת קידום יש יתרון לאתרים המאוחסנים בארץ.

שלב שמיני - השקת האתר

זהו התהליך שבו מועברים כל קבצי האתר, התמונות, מאגרי המידע, קבצי הHTML, קבצי הJAVASCRIPT, קבצי הCSS וכל שאר התוספים למיניהם לשרת שבו יאוחסן האתר.
יש לבדוק מחדש את רכיבי האתר השונים כדי לראות שהם עדיין עובדים גם אחרי שעלו לשרת.

מידע על תוכנה שלב תשיעי - פירסום האתר

יופי אז יש לכם כבר אתר מדהים, מעוצב, מתוכנת, תפור ומחוייט עכשיו חסר רק דבר אחד קטן - שמישהו יואיל להיכנס אליו.
איך עושים את זה?
עבור אתר חדש האפשרות המיידית היא פירסום ממומן במנועי החיפוש השונים וברשתות החברתיות
לטווח הארוך יותר ניתן לבצע קידום אתרים בחיפוש האורגני שיביא אתכם למקומות הראשונים במנועי החיפוש מבלי שתצטרכו לשלם להם עבור כל קליק.

אפשרויות פירסום נוספות הם מפה לאוזן, דרך רשימות תפוצה באימייל ודרך אמצעי הפירסום השונים. כדאי לכלול את כתובת האתר שלכם על כל מסמך רשמי וגם בחתימת האימייל שלכם.

מידע על תוכנה שלב עשירי - תחזוקה שוטפת

מומלץ לעדכן את האתר במאמרים חדשים וכתבות חדשות מזמן לזמן. להתייחס לפניות ובקשות של לקוחות לגבי שינויים או הוספות באתר וכמו כן לבדוק מחדש לאחר תקופה האם האתר עדיין מספקת ועונה על צרכי החברה.

למי שכל זה לא הספיק לא ועדיין רוצה לנסות לבנות אתר לבד יכול לנסות לעשות זאת בחינם. התוכנה שאנחנו ממליצים עליה למטרה זו היא תוכנה הנקראת BlueVoda המציעה ממשק פשוט ואינטואיטיבי גם למי שאין לו ידע בתיכנות, קישור להורדת תוכנה מומלצת לבניית אתרים.

רוצים לעשות את זה בצורה מקצועית? צרו קשר דרך אחת מהאפשרויות בתפריט צור קשר שבראש הדף.

מידע על תוכנה
בית תוכנה לעסקים ולפרטיים